Antzerkiaren labirintoan I
Antzerkiaren labirintoan I
Ander Lipus
Azaleko irudia: Gonzalo Etxebarria
Diseinua: Metrokoadroka
2023, saiakera
374 orrialde
978-84-19570-11-6
Ander Lipus
1971, Markina-Xemein
 
2023, saiakera
Antzerkiaren labirintoan I
Ander Lipus
Azaleko irudia: Gonzalo Etxebarria
Diseinua: Metrokoadroka
2023, saiakera
374 orrialde
978-84-19570-11-6
aurkibidea

Aurkibidea

Sar hitza (EHAZE)

Erregea eta bufoia eta deabrua eta jainkoa (Jon Gerediaga)

ANTZERKIAREN LABIRINTOAN I

Markina-Xemein (1971-1990)

Lehenengo mapa

Ama

Memoriaren txokoan

Bizi-bizia sukaldean

Erraldoi eta buruhandiak

Berakruz ikastolan

Furgoneta I

Herri antzerkia: Etxebarriko Antzerki Taldea

Egon Schiele edota Gustav Klimten estiloan

Rara avis

Arrautzen gorringoa

Apuntadorerik ez!

¡Bastante teatro!

Lehen antzerki liburua

Antzerki ikastaroak UEUn

Marxkarada

Eskolarik ez

Espainiara begira

Txotxe kapitain pilotu

Madril (1990-1996)

Bigarren mapa

Curriculuma

Paca Ojearen aholkua

Hamlet, erdiarekin nahikoa

Erdararekin arazoak

William Layton antzerki laborategia

Teknikaren hezurduraz

Teknikaren arriskuez

Benetako eszena bat

Footsbarn theatre

Hipnosi saioak el Retiron

Casting-ik ez

Europako kultur hiriburua I

London Calling

Pragako teatro beltza

Antzerki klasikoan

Oscarrak

Furgoneta II

Rave

Azken duelua

Bilbao (1996-2005)

Hirugarren mapa

Tropoak, tranpak eta heteronimoak

Utopia

Antikristoaren bila

Anderground trilogia

Mina Espazio

Mundua aldatu

Performanceak

Antzerkiola Imaginarioa

8 Olivetti poetiko

Kaosaren estetika. Ezetzaren estetika

Drogak eta sorkuntza

Ergatiboa administrazioan

Jurgirekin solasean

Kathakali

Kunchukuttyamma

Eyou

Basauriko antzerki eskola

Eugenio Barba, antzerki antropologia

Drama laborategia

Eva Forest eta Alfonso Sastre

Mas Soegeng, Baliko antzerki maskara

Yuri Sam. Otoitza

Saguzarrak lotan daude

Antzerki unibertsitarioa

Ritos, gure azken lur zatia

Errituala, kultura eta ikuskizuna

Ardoaz blai

Tadeusz Kantor, heriotzaren antzerkia

Hil ezazu aita

Folklorizazioa

Denak ala inor ez

Stage nazioartekoa

Patetikoa

Inor ez da profeta bere herrian

Au revoir, triunfadoreak!

Antton Luku, bortutik datorren ura

Zauriak

Berriz (2005-2020)

Laugarren mapa

Batu

Adel — Artedrama Euskal Laborategia

Urregarai Herri Eskolan

Artedrama

Elkarrekin bidea

Lehen eguneko ilusioarekin lanean

Zappatrusta

Babiloniako loreak

Legaleon-T eta L’Alakran

Martina

Puck

Arrafortuniako dama

Fuchs anaiak

Iraultza isila

Abarka antzerki taldea

Arozena eta Landart

Hautuak

Garaizarkoa

Huts Teatroa

Egoitzak

Kultur Maratila

ZUbi

Sasi sareak

Bilboko Pabiloi 6

EHAZE

Agus eta Lali

Iparraldean

Mixel eta Maika Etxekopar, Xiberuatik bi xori

Publikoa

Europako kultur hiriburua II

Maiatzak 4

Malabarak

Sagarrarena I

Sagarrarena II

Kerala Kalamandalam

Zapata pila!

Irakasleak, maisuak, maistrak eta guruak

Markina-Xemein (2020-2021)

Bosgarren mapa

Itzulera

Amancay, bihotza sendatzen duen lorea

Izua eta izurritea

Furgoneta III

Ama

Amarauna: bideak eta bidaideak

Seigarren mapa

Bertsolaritzaren amaraunean

Dantzaren amaraunean

Musikaren amaraunean

Arte bisualen eta plastikoen amaraunean

Poesiaren amaraunean

Eskerrak

Oharrak

Bibliografia

Erosi: 20,90
Ebook: 3,12

Aurkibidea

Sar hitza (EHAZE)

Erregea eta bufoia eta deabrua eta jainkoa (Jon Gerediaga)

ANTZERKIAREN LABIRINTOAN I

Markina-Xemein (1971-1990)

Lehenengo mapa

Ama

Memoriaren txokoan

Bizi-bizia sukaldean

Erraldoi eta buruhandiak

Berakruz ikastolan

Furgoneta I

Herri antzerkia: Etxebarriko Antzerki Taldea

Egon Schiele edota Gustav Klimten estiloan

Rara avis

Arrautzen gorringoa

Apuntadorerik ez!

¡Bastante teatro!

Lehen antzerki liburua

Antzerki ikastaroak UEUn

Marxkarada

Eskolarik ez

Espainiara begira

Txotxe kapitain pilotu

Madril (1990-1996)

Bigarren mapa

Curriculuma

Paca Ojearen aholkua

Hamlet, erdiarekin nahikoa

Erdararekin arazoak

William Layton antzerki laborategia

Teknikaren hezurduraz

Teknikaren arriskuez

Benetako eszena bat

Footsbarn theatre

Hipnosi saioak el Retiron

Casting-ik ez

Europako kultur hiriburua I

London Calling

Pragako teatro beltza

Antzerki klasikoan

Oscarrak

Furgoneta II

Rave

Azken duelua

Bilbao (1996-2005)

Hirugarren mapa

Tropoak, tranpak eta heteronimoak

Utopia

Antikristoaren bila

Anderground trilogia

Mina Espazio

Mundua aldatu

Performanceak

Antzerkiola Imaginarioa

8 Olivetti poetiko

Kaosaren estetika. Ezetzaren estetika

Drogak eta sorkuntza

Ergatiboa administrazioan

Jurgirekin solasean

Kathakali

Kunchukuttyamma

Eyou

Basauriko antzerki eskola

Eugenio Barba, antzerki antropologia

Drama laborategia

Eva Forest eta Alfonso Sastre

Mas Soegeng, Baliko antzerki maskara

Yuri Sam. Otoitza

Saguzarrak lotan daude

Antzerki unibertsitarioa

Ritos, gure azken lur zatia

Errituala, kultura eta ikuskizuna

Ardoaz blai

Tadeusz Kantor, heriotzaren antzerkia

Hil ezazu aita

Folklorizazioa

Denak ala inor ez

Stage nazioartekoa

Patetikoa

Inor ez da profeta bere herrian

Au revoir, triunfadoreak!

Antton Luku, bortutik datorren ura

Zauriak

Berriz (2005-2020)

Laugarren mapa

Batu

Adel — Artedrama Euskal Laborategia

Urregarai Herri Eskolan

Artedrama

Elkarrekin bidea

Lehen eguneko ilusioarekin lanean

Zappatrusta

Babiloniako loreak

Legaleon-T eta L’Alakran

Martina

Puck

Arrafortuniako dama

Fuchs anaiak

Iraultza isila

Abarka antzerki taldea

Arozena eta Landart

Hautuak

Garaizarkoa

Huts Teatroa

Egoitzak

Kultur Maratila

ZUbi

Sasi sareak

Bilboko Pabiloi 6

EHAZE

Agus eta Lali

Iparraldean

Mixel eta Maika Etxekopar, Xiberuatik bi xori

Publikoa

Europako kultur hiriburua II

Maiatzak 4

Malabarak

Sagarrarena I

Sagarrarena II

Kerala Kalamandalam

Zapata pila!

Irakasleak, maisuak, maistrak eta guruak

Markina-Xemein (2020-2021)

Bosgarren mapa

Itzulera

Amancay, bihotza sendatzen duen lorea

Izua eta izurritea

Furgoneta III

Ama

Amarauna: bideak eta bidaideak

Seigarren mapa

Bertsolaritzaren amaraunean

Dantzaren amaraunean

Musikaren amaraunean

Arte bisualen eta plastikoen amaraunean

Poesiaren amaraunean

Eskerrak

Oharrak

Bibliografia

 

 

Dejabu Panpin Laborategia

 

Ainara Gurrutxaga kazetari ezagutu nuen urte batzuk lehenago. Antzerkiolakook Bilboko Errekalde auzoko Larraskitu kalean genuen lokalean egin genuen hitzordua. Ainarak garai hartan Argia astekarian idazten zuen eta gure taldeari buruzko erreportaje bat egin nahi zuen. Egia esateko, ohikoak ez ziren galderak pausatu zizkidan. Ongi dokumentatua zetorren, eta gure lanarekiko interesa nabari zitzaion.

      Oreretan bada elkarte bat Mikelazulo deitzen dena. Ez dut ondo gogoratzen zein bakarrizketarekin joan nintzen. Gogoratzen dudana eman ziguten tratua da eta, nola ez, eman ziguten afaria. Horren guztiaren bultzatzaile eta erruduna Txokolo zen, Ainararen aita. Euskal Herria txikia da eta elkarri pista jarraitu genion. Bilboko San Francisco auzoan Ritos ematen genuela eta Ainara etorri zen egiten genuena ikustera. Berarekin Urko Redondo zegoen.

      Ainarak Kazetaritza eta Urkok Pedagogia ikasi zuten. Londresen eman zituzten urte batzuk antzerkia ikasten. Ainarak, London International School of Performing Arts eskolan ikasi zuen eta Urkok London Puppet Schoolen. Aulestiko bigarren urteko topaketetara gonbidatu genituen biak. Gogoetarako eta elkartrukerako baliatu genuen urte hura.

      Euren lehen lana ikusi nuenean antzerkia egiteko izugarrizko dohainak, sentsibilitatea eta mimoa zutela iruditu zitzaidan. Aulestira Gizona ez da txoria obrarekin etorri ziren, eta bikoteak, Ander Fernandezen musikarekin batera, lan ederra eskaini zion Aulestiko publikoari. Erabat harrapatu ninduten eta eurekin lan egiteko gogoa piztu zitzaidan. Elkarrekin egin genuen lehen lana Piarres Larzabalen Ibañeta antzezlana izan zen. Sorkuntza prozesua Kristiane Etxaluzen etxean pasatu genuen, eta errepikak Izuran egiten genituen. Urko eta Ainararen lana izugarria izan zen taldearekin, eta hor ohartu nintzen elkarrekin lan egiteko aukera zegoela. Antzerkiola Imaginarioarekin sortutako Babiloniako loreak obran ere laguntzea eskatu nien, eta zuzendari laguntzaile aritu ziren.

      Egiteko modu batzuetan adostasunak genituen, eta elkarrekin lan egitea posible zela ikusita Fuchs anaiekin planifikatzen hasiak ginen proiektu berri batean Oreretako Dejabukoak taldean sartzea proposatu nuen. Hirukoak indar bat emango zion taldeari: Artedrama Bizkaian kokatua, Fuchs anaiak Nafarroa Beherean eta Dejabukoak Gipuzkoan.

      Horrela etorri zen lehen koprodukzioa, Errautsak deitu geniona. Hiru taldeen arteko alkimiak ondo funtzionatu zuen eta bigarren bat egiteko aukera ikusi genuen, Hamlet. Are gehiago, hiru urtean behin elkartuko ginen hiru taldeak elkarrekin sorkuntzak plazaratzeko. Euskal Herri osoan aritu ginen, eta hurrengo lanak ere etorri ziren: Francoren bilobari gutuna eta Zaldi urdina. Aktore berriak hartzen genituen aldiro lanerako, baina muina berdina zen.

      Idazlea zeu zara, irakurtzen duzulako Joseba Sarrionandiaren ipuin laburretan oinarrituko bi pieza sortu genituen baita ere, adin ezberdinetako umeentzako prestatutako bi emanaldi ezberdin. [43] Hik Hasikoak argitaratu zuten liburua eta elkarlanean aritu ginen haurrentzako ikuskizun berezi hau prestatzen. Txosten pedagogiko bat ere bazegoen, eta haurrak gurekin batera pentsatzera gonbidatzen genituen. Horregatik, emankizuna berezia zen. Hogeita hamar-berrogei umek parte har zezaketen ikuskizunean eta egunean hiru emanaldi egiten genituen. Ideia ona zen eta, bere neurrian, funtzionatu zuen. Berez, normalena, ikuskizun batean ahalik eta ume gehien sartzea izaten da, baina guk ez genuen horrelakorik nahi. Ikuskizunaren mundua ez zen gure mundua. [44]

      Dejabukoek euren antzerkia, euren marka dute. Antzerkia modu berezian bizi dute, eta hori egunerokotasunetik eta betiko moldeetatik ihes egiteko beharrezkoa da. Haize pixka bat gure herriko antzerkiarentzat.