Antzerkiaren labirintoan I
Antzerkiaren labirintoan I
Ander Lipus
Azaleko irudia: Gonzalo Etxebarria
Diseinua: Metrokoadroka
2023, saiakera
374 orrialde
978-84-19570-11-6
Ander Lipus
1971, Markina-Xemein
 
2023, saiakera
Antzerkiaren labirintoan I
Ander Lipus
Azaleko irudia: Gonzalo Etxebarria
Diseinua: Metrokoadroka
2023, saiakera
374 orrialde
978-84-19570-11-6
aurkibidea

Aurkibidea

Sar hitza (EHAZE)

Erregea eta bufoia eta deabrua eta jainkoa (Jon Gerediaga)

ANTZERKIAREN LABIRINTOAN I

Markina-Xemein (1971-1990)

Lehenengo mapa

Ama

Memoriaren txokoan

Bizi-bizia sukaldean

Erraldoi eta buruhandiak

Berakruz ikastolan

Furgoneta I

Herri antzerkia: Etxebarriko Antzerki Taldea

Egon Schiele edota Gustav Klimten estiloan

Rara avis

Arrautzen gorringoa

Apuntadorerik ez!

¡Bastante teatro!

Lehen antzerki liburua

Antzerki ikastaroak UEUn

Marxkarada

Eskolarik ez

Espainiara begira

Txotxe kapitain pilotu

Madril (1990-1996)

Bigarren mapa

Curriculuma

Paca Ojearen aholkua

Hamlet, erdiarekin nahikoa

Erdararekin arazoak

William Layton antzerki laborategia

Teknikaren hezurduraz

Teknikaren arriskuez

Benetako eszena bat

Footsbarn theatre

Hipnosi saioak el Retiron

Casting-ik ez

Europako kultur hiriburua I

London Calling

Pragako teatro beltza

Antzerki klasikoan

Oscarrak

Furgoneta II

Rave

Azken duelua

Bilbao (1996-2005)

Hirugarren mapa

Tropoak, tranpak eta heteronimoak

Utopia

Antikristoaren bila

Anderground trilogia

Mina Espazio

Mundua aldatu

Performanceak

Antzerkiola Imaginarioa

8 Olivetti poetiko

Kaosaren estetika. Ezetzaren estetika

Drogak eta sorkuntza

Ergatiboa administrazioan

Jurgirekin solasean

Kathakali

Kunchukuttyamma

Eyou

Basauriko antzerki eskola

Eugenio Barba, antzerki antropologia

Drama laborategia

Eva Forest eta Alfonso Sastre

Mas Soegeng, Baliko antzerki maskara

Yuri Sam. Otoitza

Saguzarrak lotan daude

Antzerki unibertsitarioa

Ritos, gure azken lur zatia

Errituala, kultura eta ikuskizuna

Ardoaz blai

Tadeusz Kantor, heriotzaren antzerkia

Hil ezazu aita

Folklorizazioa

Denak ala inor ez

Stage nazioartekoa

Patetikoa

Inor ez da profeta bere herrian

Au revoir, triunfadoreak!

Antton Luku, bortutik datorren ura

Zauriak

Berriz (2005-2020)

Laugarren mapa

Batu

Urregarai Herri Eskolan

Artedrama

Elkarrekin bidea

Lehen eguneko ilusioarekin lanean

Zappatrusta

Babiloniako loreak

Legaleon-T eta L’Alakran

Martina

Puck

Arrafortuniako dama

Dejabu Panpin Laborategia

Fuchs anaiak

Iraultza isila

Abarka antzerki taldea

Arozena eta Landart

Hautuak

Garaizarkoa

Huts Teatroa

Egoitzak

Kultur Maratila

ZUbi

Sasi sareak

Bilboko Pabiloi 6

EHAZE

Agus eta Lali

Iparraldean

Mixel eta Maika Etxekopar, Xiberuatik bi xori

Publikoa

Europako kultur hiriburua II

Maiatzak 4

Malabarak

Sagarrarena I

Sagarrarena II

Kerala Kalamandalam

Zapata pila!

Irakasleak, maisuak, maistrak eta guruak

Markina-Xemein (2020-2021)

Bosgarren mapa

Itzulera

Amancay, bihotza sendatzen duen lorea

Izua eta izurritea

Furgoneta III

Ama

Amarauna: bideak eta bidaideak

Seigarren mapa

Bertsolaritzaren amaraunean

Dantzaren amaraunean

Musikaren amaraunean

Arte bisualen eta plastikoen amaraunean

Poesiaren amaraunean

Eskerrak

Oharrak

Bibliografia

Erosi: 20,90
Ebook: 3,12

Aurkibidea

Sar hitza (EHAZE)

Erregea eta bufoia eta deabrua eta jainkoa (Jon Gerediaga)

ANTZERKIAREN LABIRINTOAN I

Markina-Xemein (1971-1990)

Lehenengo mapa

Ama

Memoriaren txokoan

Bizi-bizia sukaldean

Erraldoi eta buruhandiak

Berakruz ikastolan

Furgoneta I

Herri antzerkia: Etxebarriko Antzerki Taldea

Egon Schiele edota Gustav Klimten estiloan

Rara avis

Arrautzen gorringoa

Apuntadorerik ez!

¡Bastante teatro!

Lehen antzerki liburua

Antzerki ikastaroak UEUn

Marxkarada

Eskolarik ez

Espainiara begira

Txotxe kapitain pilotu

Madril (1990-1996)

Bigarren mapa

Curriculuma

Paca Ojearen aholkua

Hamlet, erdiarekin nahikoa

Erdararekin arazoak

William Layton antzerki laborategia

Teknikaren hezurduraz

Teknikaren arriskuez

Benetako eszena bat

Footsbarn theatre

Hipnosi saioak el Retiron

Casting-ik ez

Europako kultur hiriburua I

London Calling

Pragako teatro beltza

Antzerki klasikoan

Oscarrak

Furgoneta II

Rave

Azken duelua

Bilbao (1996-2005)

Hirugarren mapa

Tropoak, tranpak eta heteronimoak

Utopia

Antikristoaren bila

Anderground trilogia

Mina Espazio

Mundua aldatu

Performanceak

Antzerkiola Imaginarioa

8 Olivetti poetiko

Kaosaren estetika. Ezetzaren estetika

Drogak eta sorkuntza

Ergatiboa administrazioan

Jurgirekin solasean

Kathakali

Kunchukuttyamma

Eyou

Basauriko antzerki eskola

Eugenio Barba, antzerki antropologia

Drama laborategia

Eva Forest eta Alfonso Sastre

Mas Soegeng, Baliko antzerki maskara

Yuri Sam. Otoitza

Saguzarrak lotan daude

Antzerki unibertsitarioa

Ritos, gure azken lur zatia

Errituala, kultura eta ikuskizuna

Ardoaz blai

Tadeusz Kantor, heriotzaren antzerkia

Hil ezazu aita

Folklorizazioa

Denak ala inor ez

Stage nazioartekoa

Patetikoa

Inor ez da profeta bere herrian

Au revoir, triunfadoreak!

Antton Luku, bortutik datorren ura

Zauriak

Berriz (2005-2020)

Laugarren mapa

Batu

Urregarai Herri Eskolan

Artedrama

Elkarrekin bidea

Lehen eguneko ilusioarekin lanean

Zappatrusta

Babiloniako loreak

Legaleon-T eta L’Alakran

Martina

Puck

Arrafortuniako dama

Dejabu Panpin Laborategia

Fuchs anaiak

Iraultza isila

Abarka antzerki taldea

Arozena eta Landart

Hautuak

Garaizarkoa

Huts Teatroa

Egoitzak

Kultur Maratila

ZUbi

Sasi sareak

Bilboko Pabiloi 6

EHAZE

Agus eta Lali

Iparraldean

Mixel eta Maika Etxekopar, Xiberuatik bi xori

Publikoa

Europako kultur hiriburua II

Maiatzak 4

Malabarak

Sagarrarena I

Sagarrarena II

Kerala Kalamandalam

Zapata pila!

Irakasleak, maisuak, maistrak eta guruak

Markina-Xemein (2020-2021)

Bosgarren mapa

Itzulera

Amancay, bihotza sendatzen duen lorea

Izua eta izurritea

Furgoneta III

Ama

Amarauna: bideak eta bidaideak

Seigarren mapa

Bertsolaritzaren amaraunean

Dantzaren amaraunean

Musikaren amaraunean

Arte bisualen eta plastikoen amaraunean

Poesiaren amaraunean

Eskerrak

Oharrak

Bibliografia

 

 

ADEL — Artedrama Euskal Laborategia

 

Pertsona edo herri bati bere hizkuntza mozten diotenean,

emozioen jokamoldeko zerbaitez gabetzen diote,

hizketaren eta kantuaren ekintzen bitartez adierazten dena.

Eugenio Barba

 

Artedrama Euskal Laborategia behar batetik sortu zen. Euskarazko antzerkigintzak formakuntzarako, eztabaidarako, elkartrukerako, ikerketarako… espazio bat edota topagune bat sortzeko beharretik.

      Urduñako Nazioarteko Stagean, atseden tarte batean, Iñigo Aranbarri azkoitiarrarekin ping-pongean jokatzen ari nintzela gogoratzen dut. Biok ari ginen euskaraz, bera bere Azkoitiko hitanoan, ni nire Markina-Xemeingo hizkera zarratuan. Iñigori beste ikasleekin erdaraz entzuten nion bakoitzean azentu nabarmena antzematen zitzaion, ordea. Nire Madrilgo garaia oroitarazten zidan. Orduan nire buruari galdetu nion: guk, euskaldunok, noiz edukiko dugu aukera gure hizkuntzan soilik aritzeko? Zergatik Stage honetan euskarak hain leku txikia hartzen du? Gainera asko euskaldunak izanda! Bostetik bik euskara ez badakite, zergatik egin behar dugu denek erdaraz? Betiko galderak! Erantzuna dutenak! Bada, euskara hutsean antolatuko dugu beste topaketa bat. Eta horrela hasi ginen herri eta leku berri baten bila. Aulesti herriarekin topo egin nuen arte.

      Baina zergatik Aulesti? Antzerkia bizitzeko, sentitzeko, ikusteko modu berezia daukatelako bertako herritarrek, eta batez ere kultur adierazpenei dioten begiruneagatik. Herri parte-hartzailea da eta badago nolabaiteko gizarte kohesio bat. Euskalduna da, herri txikia eta azpiegitura minimoak dituena. Eta, gainera, udaletxean proiektua aurkeztu genuenean alkateak eman zigun erantzunagatik: “Kaleko espaloiak bi metrokoak izan ordez, metro batekoak izango dira, eta kulturan jarriko dugu dirua”. Ño! Inoiz alkate batek ez zidan horrelako erantzunik eman. Jon Bollar Tapete zen bera.

      2006. urtean izan zen lehen topaketa. Hamalau ikaslek eman zuten izena. Antzerki formakuntza eskaintzeaz aparte, gauetan ekitaldiak prestatu genituen ikasle eta herritarrentzat. [35]

      Bigarren urtean ez genuen tailerrik eman eta benetako gogoeta prozesu bat ireki genuen. Topaketa haien helburuak, besteak beste, honakoak izan ziren: euskal dramaren ikerketa, euskal terminologia dramatikoaren garapena, aktoreen euskarazko sormen prozesuen gauzatzea, antzerkiaren alorrean euskal sortzaileen arteko kontaktuak, elkartrukeak eta ikerketa bateratuak bultzatzea. Horretarako, Euskal Herriko antzerkigintzaren barruan aspaldi lanean dabiltzan ikerlari eta sortzaileak izango ziren gurekin. [36]

      Une hartan ni pixka bat gogaituta nengoen “laborategi” hitza erabiltzeaz. Ez bakarrik hitz hori, baita “alternatibo”, “ikerketa”, “abangoardia”, hitz horiez guztiz nazkatuta nengoen. Momentu batean hutsalak iruditu zitzaizkidan. Euskal antzerkigintzan zeuden hutsuneez mintzatu nintzen bertara etorritakoekin, eta beste modu batean eraikitzen hasteko ordua zela aipatu nien. Liburuak argitaratzen hasi behar genuela, antzerkia egiten, plazaratzen, sasi sareak sortzen eta guretik egiten.

      Oihartzunik izan zuen ez dakit, baina behintzat han bildu ginenok, orduz geroztik, lana egin dugu eta ereindako hazietatik lore batzuk ere atera dira. Egin da zerbait! Lortu dugu zerbait!

      Topaketari dagokionez, urtez urte, finkatuz joan da, eta antzerkia euskaraz egiten ari garenon topaleku eta hitzordu ezinbestekoa bilakatu da. Publikoak ere gora egin du eta, horrela, teatroaren jazoera ospatzen da urtero Pazko astean Aulestin. [37]