Antzerkiaren labirintoan I
Antzerkiaren labirintoan I
Ander Lipus
Azaleko irudia: Gonzalo Etxebarria
Diseinua: Metrokoadroka
2023, saiakera
374 orrialde
978-84-19570-11-6
Ander Lipus
1971, Markina-Xemein
 
2023, saiakera
Antzerkiaren labirintoan I
Ander Lipus
Azaleko irudia: Gonzalo Etxebarria
Diseinua: Metrokoadroka
2023, saiakera
374 orrialde
978-84-19570-11-6
aurkibidea

Aurkibidea

Sar hitza (EHAZE)

Erregea eta bufoia eta deabrua eta jainkoa (Jon Gerediaga)

ANTZERKIAREN LABIRINTOAN I

Markina-Xemein (1971-1990)

Lehenengo mapa

Ama

Memoriaren txokoan

Bizi-bizia sukaldean

Erraldoi eta buruhandiak

Berakruz ikastolan

Furgoneta I

Herri antzerkia: Etxebarriko Antzerki Taldea

Egon Schiele edota Gustav Klimten estiloan

Rara avis

Arrautzen gorringoa

Apuntadorerik ez!

¡Bastante teatro!

Lehen antzerki liburua

Antzerki ikastaroak UEUn

Marxkarada

Eskolarik ez

Espainiara begira

Txotxe kapitain pilotu

Madril (1990-1996)

Bigarren mapa

Curriculuma

Paca Ojearen aholkua

Hamlet, erdiarekin nahikoa

Erdararekin arazoak

William Layton antzerki laborategia

Teknikaren hezurduraz

Teknikaren arriskuez

Benetako eszena bat

Footsbarn theatre

Hipnosi saioak el Retiron

Casting-ik ez

Europako kultur hiriburua I

London Calling

Pragako teatro beltza

Antzerki klasikoan

Oscarrak

Furgoneta II

Rave

Azken duelua

Bilbao (1996-2005)

Hirugarren mapa

Tropoak, tranpak eta heteronimoak

Utopia

Antikristoaren bila

Anderground trilogia

Mina Espazio

Mundua aldatu

Performanceak

Antzerkiola Imaginarioa

8 Olivetti poetiko

Kaosaren estetika. Ezetzaren estetika

Drogak eta sorkuntza

Ergatiboa administrazioan

Jurgirekin solasean

Kathakali

Kunchukuttyamma

Eyou

Basauriko antzerki eskola

Eugenio Barba, antzerki antropologia

Drama laborategia

Eva Forest eta Alfonso Sastre

Mas Soegeng, Baliko antzerki maskara

Yuri Sam. Otoitza

Saguzarrak lotan daude

Antzerki unibertsitarioa

Ritos, gure azken lur zatia

Errituala, kultura eta ikuskizuna

Ardoaz blai

Tadeusz Kantor, heriotzaren antzerkia

Hil ezazu aita

Folklorizazioa

Denak ala inor ez

Stage nazioartekoa

Patetikoa

Inor ez da profeta bere herrian

Au revoir, triunfadoreak!

Antton Luku, bortutik datorren ura

Zauriak

Berriz (2005-2020)

Laugarren mapa

Batu

Adel — Artedrama Euskal Laborategia

Urregarai Herri Eskolan

Elkarrekin bidea

Lehen eguneko ilusioarekin lanean

Zappatrusta

Babiloniako loreak

Legaleon-T eta L’Alakran

Martina

Puck

Arrafortuniako dama

Dejabu Panpin Laborategia

Fuchs anaiak

Iraultza isila

Abarka antzerki taldea

Arozena eta Landart

Hautuak

Garaizarkoa

Huts Teatroa

Egoitzak

Kultur Maratila

ZUbi

Sasi sareak

Bilboko Pabiloi 6

EHAZE

Agus eta Lali

Iparraldean

Mixel eta Maika Etxekopar, Xiberuatik bi xori

Publikoa

Europako kultur hiriburua II

Maiatzak 4

Malabarak

Sagarrarena I

Sagarrarena II

Kerala Kalamandalam

Zapata pila!

Irakasleak, maisuak, maistrak eta guruak

Markina-Xemein (2020-2021)

Bosgarren mapa

Itzulera

Amancay, bihotza sendatzen duen lorea

Izua eta izurritea

Furgoneta III

Ama

Amarauna: bideak eta bidaideak

Seigarren mapa

Bertsolaritzaren amaraunean

Dantzaren amaraunean

Musikaren amaraunean

Arte bisualen eta plastikoen amaraunean

Poesiaren amaraunean

Eskerrak

Oharrak

Bibliografia

Erosi: 20,90
Ebook: 3,12

Aurkibidea

Sar hitza (EHAZE)

Erregea eta bufoia eta deabrua eta jainkoa (Jon Gerediaga)

ANTZERKIAREN LABIRINTOAN I

Markina-Xemein (1971-1990)

Lehenengo mapa

Ama

Memoriaren txokoan

Bizi-bizia sukaldean

Erraldoi eta buruhandiak

Berakruz ikastolan

Furgoneta I

Herri antzerkia: Etxebarriko Antzerki Taldea

Egon Schiele edota Gustav Klimten estiloan

Rara avis

Arrautzen gorringoa

Apuntadorerik ez!

¡Bastante teatro!

Lehen antzerki liburua

Antzerki ikastaroak UEUn

Marxkarada

Eskolarik ez

Espainiara begira

Txotxe kapitain pilotu

Madril (1990-1996)

Bigarren mapa

Curriculuma

Paca Ojearen aholkua

Hamlet, erdiarekin nahikoa

Erdararekin arazoak

William Layton antzerki laborategia

Teknikaren hezurduraz

Teknikaren arriskuez

Benetako eszena bat

Footsbarn theatre

Hipnosi saioak el Retiron

Casting-ik ez

Europako kultur hiriburua I

London Calling

Pragako teatro beltza

Antzerki klasikoan

Oscarrak

Furgoneta II

Rave

Azken duelua

Bilbao (1996-2005)

Hirugarren mapa

Tropoak, tranpak eta heteronimoak

Utopia

Antikristoaren bila

Anderground trilogia

Mina Espazio

Mundua aldatu

Performanceak

Antzerkiola Imaginarioa

8 Olivetti poetiko

Kaosaren estetika. Ezetzaren estetika

Drogak eta sorkuntza

Ergatiboa administrazioan

Jurgirekin solasean

Kathakali

Kunchukuttyamma

Eyou

Basauriko antzerki eskola

Eugenio Barba, antzerki antropologia

Drama laborategia

Eva Forest eta Alfonso Sastre

Mas Soegeng, Baliko antzerki maskara

Yuri Sam. Otoitza

Saguzarrak lotan daude

Antzerki unibertsitarioa

Ritos, gure azken lur zatia

Errituala, kultura eta ikuskizuna

Ardoaz blai

Tadeusz Kantor, heriotzaren antzerkia

Hil ezazu aita

Folklorizazioa

Denak ala inor ez

Stage nazioartekoa

Patetikoa

Inor ez da profeta bere herrian

Au revoir, triunfadoreak!

Antton Luku, bortutik datorren ura

Zauriak

Berriz (2005-2020)

Laugarren mapa

Batu

Adel — Artedrama Euskal Laborategia

Urregarai Herri Eskolan

Elkarrekin bidea

Lehen eguneko ilusioarekin lanean

Zappatrusta

Babiloniako loreak

Legaleon-T eta L’Alakran

Martina

Puck

Arrafortuniako dama

Dejabu Panpin Laborategia

Fuchs anaiak

Iraultza isila

Abarka antzerki taldea

Arozena eta Landart

Hautuak

Garaizarkoa

Huts Teatroa

Egoitzak

Kultur Maratila

ZUbi

Sasi sareak

Bilboko Pabiloi 6

EHAZE

Agus eta Lali

Iparraldean

Mixel eta Maika Etxekopar, Xiberuatik bi xori

Publikoa

Europako kultur hiriburua II

Maiatzak 4

Malabarak

Sagarrarena I

Sagarrarena II

Kerala Kalamandalam

Zapata pila!

Irakasleak, maisuak, maistrak eta guruak

Markina-Xemein (2020-2021)

Bosgarren mapa

Itzulera

Amancay, bihotza sendatzen duen lorea

Izua eta izurritea

Furgoneta III

Ama

Amarauna: bideak eta bidaideak

Seigarren mapa

Bertsolaritzaren amaraunean

Dantzaren amaraunean

Musikaren amaraunean

Arte bisualen eta plastikoen amaraunean

Poesiaren amaraunean

Eskerrak

Oharrak

Bibliografia

 

 

Artedrama

 

Itxi begiak eta galdetu zure barruari. Zer egin nahi duzu?

      Antzerkiola Imaginarioa eta Artedrama elkarrekin bizi izan ziren hasieran. Antzerkiolako aktoreen artean bide ezberdinak esploratzeko gogoa sumatzen zen, baina barku berean egoteak ez zuen esan nahi denok norabide berean arraun egiten genuenik. Itsasontzia urperatzen hasia zen, zenbaki gorrietan geunden eta enpresak gero eta galera handiagoak zituen. Estruktura berri bat eraikitzeko ordua iritsi zen.

      Bide artistikoaren atzean ekoizpenaren proiekzioak indarra hartu zuen nire kontzientziaren baitan. Zertarako behar hainbeste aktore, gero egiten genuenak irteerarik ez bazuen? Nahi eta nahi ez errealitateak ametsa irensten zuen; nola eutsi, beraz, erronkari? Antzerki talde baten administrazioaren aldeari zegokion garrantziaz ohartzen hasia nintzen jada. Beraz, Xabino eta biok egin genion aurre proiektu berriari. Jendeak artistaren ibilbidea ikusten du, baina atzean egiten den lana ez da izaten hain esker onekoa. Artedrama ez litzateke ezer Xabino Alkorta ondoan izan ez banu.

      Antzerkiola kooperatiba ixteko eta kontuak onbideratzeko urtebete eman genuen. Babiloniako loreak proiektua aurreratua zegoenez, Antzerkiolako talde berbera mantentzea deliberatu genuen, baina ekoizpena Artedramaren kargu geratuko zen.

      Ia ezerezetik hasi ginen Xabino eta biok. Berriz ere dena zegoen egiteko, dena asmatzeko, eta poliki-poliki ekin genion bideari. Bide hura nolakoa izan zitekeen irudikatzen genuen. Euskarazko sorkuntzak egin, euskal antzerkiarentzako proiektuak eraiki, eta plataforma bat baliatu nahi genuen euskarazko antzerkiak oinarri bat, sostengu bat izan zezan. Ez zen ohiko antzerki talde edo konpainia bat izango. Hortik plataformaren ideia edo metafora. Gure lanari balore bat eman eta balore hori herriaren eta erakunde ezberdinen aurrean paratu nahi genuen. [38]

 

*

 

Artedrama, Arte Eszenikoen Plataforma, eraikitzen joan da eta egiten genuenarekiko konfiantza hartzen joan ginen. Proiektu ezberdinak sostengatu ditu plataformak, esanguratsuenak hauek: Huts Teatroaren ekoizpenak, Le Petit Théâtre de Pain (geroago Axut! gisa parte hartuko zuten fuchstarrek) eta Dejabu taldeekin koprodukzioak, antzerki eta dantza talde amateurrekin elkarlanak, Aulestiko topaketak eta Zubi deialdia.

      Koprodukzioei dagokienez, talde bakoitzaren indarguneak proiektu bateratu baten alde jarri genituen. Hiru taldeak elkarrekin egoteak ezaugarri batzuk betetzen zituen: euskara hutsean egiten da, euskal komunitateari mintzatzen gatzaizkio eta gure herriari dagozkien gaiak jorratzen ditugu. Lau obra taularatu ditugu elkarrekin eta orain arteko lan guztiak Ximun Fuchsek zuzendu ditu. [39]

      2011ko azaroan Iasone Parada oreretarra eta 2012ko urtarrilean Irantzu Azpeitia bilbotarra Artedramaren parte izatera pasatuko ziren. Leioan kokatu genuen gure lehen egoitza eta bide berri bati ekingo genion. Itsasontziko eskifaiaren parte garrantzitsu bilakatu ziren Iasone eta Irantzu. Etaparik berrienean, Xabino Alkortak taldea utzi eta bere hutsunea bete asmoz, Mikel Unamunzaga markina-xemeindarra 2019ko azaroan batuko zen taldera.

      Bidea egiten jarraitzen dugu. Dabilen harriari goroldiorik ez.