Deklaratzekorik ez
Deklaratzekorik ez
2019, nobela
312 orrialde
978-84-17051-26-6
Azala: Angel Aldarondo (Antoni Gisberten “Fusilamiento de Torrijos y sus compañeros en las playas de Málaga” koadrotik abiatuta)
Beñat Sarasola
1984, Donostia
 
2024, nobela
2009, poesia
2007, poesia
 
Deklaratzekorik ez
Beñat Sarasola, 2019

Puskatu ezin duen iraganaren zamarekin bizi da Beñat Sarasolaren lehenengo nobelako protagonista. Ez baita erraza iragana ahaztu nahi baina utzi ezin duenaren bizimodua. Militante politiko inplikatua izana gaztetan, inplikazio horren kontrakarrean bizi nahi du orain, 90etako mundu gatazkatsu harekiko destaina azalduz.

      Udal liburutegian lan egiten du, lagun arteko giroa gordetzen du azaletik bada ere, gaitzak erasandako aitaren zaintzaz arduratu behar du, harreman afektibo korapilatuak ditu —bere bikoteak Madrilen egingo duen masterrak distantzia fisikoa dakarkio bestela ere arrakalatua dagoen harremanari—, eta gutxienik espero duenean atzera bere iraganera ainguratuko duen elementu apurtzailea izango da Poliziaren agerpena.

      Ertz oso garratzeko protagonista dakarkigu Sarasolak Deklaratzekorik ez eleberrian, bere buruarekin eta inguruarekin bakean bizitzea lortzen ez duen pertsonaiaren bitartez egungo gizartearen erretratu bat eskainiz.

audioak:
“Irakurrieran”, Bizkaia Irratia, Ibai Atutxa (2019-05-25)
bideoak:
Artefaktua (2019-06-14)
Irutxuloko Hitza (2019-03-28)
Hitzen Uberan (2019-03-15)
Hitzen Uberan (2019-03-15)
Hitzen Uberan (2019-03-15)
Irutxuloko Hitza (2019-03-15)
kritikak:
Hitzak, hitzak, hitzak, Joannes Jauregi, Berria, 2019-03-31
«Ahots narratiboa irmoa da, eta eroso aritzen da zehar estilo librean; erabat menderatzen du erregistro hori. Nobela hau adibide perfektua da ikusteko nola narratzailearen pertsona gramatikalak ez duen zerikusirik pertsonaiekiko gertutasunarekin».
Deklaratzekorik ez, Txema Arinas, uberan.eus, 2019-05-31
«Sarasolak berebiziko trebezia zein dotorezia erakusten ditu irakurlea esaldirik esaldi arrastaka eramateko inora omen ez doala gogoeta edota inpresio sorta batean barrena».
Aitortu gabeko aitortza, Estibalitz Ezkerra, Gara, 2019-06-08
«Arteak ez du beti kontranarratibarik eskaintzen. Interesgarriena zera da, ordea: gogoeta hori nobela baten barruan eskaintzen zaigula, narratiba ofizialak bezala kontranarratibak ere bideratu, ikusgarri egin, eta aztergai bihur ditzakeen artefaktuan, alegia».
Iragana berpiztean, Javier Rojo, El Diario Vasco, 2019-07-20
«Esan behar da Beñat Sarasolak oso ondo ezagutzen duela nola funtzionatzen duen euskal literaturak. Eta hori nabarmena da nobela honetan. Euskal munduaz aritzean, ohiturazko literatura gogora ekartzen duen jarrera erakusten du».