ARBOLA ESTAKURU

 

        Hizkuntza hedatuek estu hartzen dituzte murriztuak: murritzak izatera kondenatu nahi dituzte, primitiboak izatera, hizkuntza bera primitibismotik irten ginelako froga nagusia ez balitz bezala.

        No decimos que no se estudie el vascuence; pensamos que el vascuence hay que estudiarlo como otras lenguas minoritarias como el cheroqui, el apache o el georgiano. Es decir, nos parece que son lenguas que tienen que tener cátedras de estudio, que es muy interesante los estudios filológicos que se hacen al respecto y no digamos ya que exista un diccionario que permita que esa lengua sea entendida por gente que habla lenguas con un poder de comunicación extraordinario como es el español.

        Hizkuntza handiek nonahitik hartzen ahal dituzte hitzak beren jatortasunean ezer galdu gabe. Hizkuntza murriztuek ez, beren birjintasunean jarraitu behar dute, «zumar», «pago», «lizar» esan behar dute, «arbola» aipatu gabe.

        Gaztelaniak egin ditzake anglizismoak, guk ez.

        Txerokia, apatxea, georgiera... urrunekoak, menderatuak, primitiboak omen direnekin egin behar dugu bat.

        Ikerketarako gaia gara, ez ikasteko gaia: cátedras de estudio.

        Ñabardura inportantea da: estudio, ez aprendizaje.

        Mezuaren pozoia uste genezakeena baino sibilinoagoa izan ohi da. Tolerantziaz mozorrotzen da sarritan, edo zientziakeriaz.

        Unamunok Bilboko Lore Jokoetan esana zuen, 1901ean:

        ¿Y el vascuence? ¡Hermoso monumento de estudio!

Cesar Vidal. Cadena Cope irratian, 2008-01-27

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Miguel de Unamuno. Obras Completas IV. La raza vasca y el vascuence, 1884-1933. Escélier, 1968.

 

 

 

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