Nola gorde errautsa kolkoan
Nola gorde errautsa kolkoan
2020, poesia
184 orrialde
978-84-17051-58-7
Azala: Oihana Leunda
Miren Agur Meabe
1962, Lekeitio
 
2019, narrazioak
2013, nobela
2010, poesia
2000, poesia
Nola gorde errautsa kolkoan
2020, poesia
184 orrialde
978-84-17051-58-7
aurkibidea

Aurkibidea

Metodoa

ALBUM BAT

Nire phoenix canariensis

Urtaroen postala

Kromoak

Galtzorratzak

Eskola-eguna

Atariak

Iragarki hura

Ama pixelatua

Gure kumeak

Ekonomia sinbolikoaren adibide bat

Korrua

Naif ikuspegia

Otoitza

Oasia

Materiaren egoerak

Hiltzeko era bat

Epitafio bat Dorothy Parker-en estilora

Potxingoa moilan

POSPOLOAK

Zazpi emakume zortzigarren bidaiariaren aurka

Lucyren parpailak

Wendyk zubi batetik salto egin 2018ko ekainaren 3an

Zenbaki transinfinitua

Forughen patioa

Heriotza eta neskutsa

Ilargia Genovaren ondoren

Otalurretako manikiak

Mary Shelley eta bere piano gardena

Mahatsaren Andre Mariaren mandatua

Deserriratuaren body artea

Eresi bat beste Milia batentzat

Je suis, ni naiz

Kasandra optika

Aylak bainuontzia topatu du artadian

NEGUKO BIDAIA

Hirian ibiltzeko jarraibideak

Draga

Ontziola

Distantzia

Entomologia

Aurrizkibidea

Erdiminei buruzko bost gutun

Exorzismoa

Iturria

Begi gori batentzako lo-kanta hogeita zazpi haikutan, more or less

Colette ez da orain hemen bizi

Bakardadearen orografia

TEMPO GIUSTO

Pandora da erruduna

La mauvaise conscience

De mulieribus claris

Flotean

Nereiden akabera

La Plage de Dieppe

Gutunak

Atxabitxiaren obauba

Matxarda

Himalayako balada

Ecomanual devotionezcoa

Idazkuna kutxaren tapapean

ATE HORI

Erromako hartxoriak

La folle

Amets bat, la reine

Enegarren ametsa ahanztura baino lehen (ustez)

Txorimamua

Requiem

Eldarnioa

Eraistea

Kronika

Rêverie

Helegitea

Emakume katuduna

Rockzalea zen txoriarena

Itxi ate hori, mesedez

ESTIGMA ZORIZKOA

Patologia

Arrazoia

Erritua

Eslogana

Atwood andrea eta biok gin-tonic bat hartzen Miramarren

Poema baten curriculuma

Flou efektua

Orekaren eskemak

Eskaera hitzei

Erosi: 17,10
Ebook: 3,12

Aurkibidea

Metodoa

ALBUM BAT

Nire phoenix canariensis

Urtaroen postala

Kromoak

Galtzorratzak

Eskola-eguna

Atariak

Iragarki hura

Ama pixelatua

Gure kumeak

Ekonomia sinbolikoaren adibide bat

Korrua

Naif ikuspegia

Otoitza

Oasia

Materiaren egoerak

Hiltzeko era bat

Epitafio bat Dorothy Parker-en estilora

Potxingoa moilan

POSPOLOAK

Zazpi emakume zortzigarren bidaiariaren aurka

Lucyren parpailak

Wendyk zubi batetik salto egin 2018ko ekainaren 3an

Zenbaki transinfinitua

Forughen patioa

Heriotza eta neskutsa

Ilargia Genovaren ondoren

Otalurretako manikiak

Mary Shelley eta bere piano gardena

Mahatsaren Andre Mariaren mandatua

Deserriratuaren body artea

Eresi bat beste Milia batentzat

Je suis, ni naiz

Kasandra optika

Aylak bainuontzia topatu du artadian

NEGUKO BIDAIA

Hirian ibiltzeko jarraibideak

Draga

Ontziola

Distantzia

Entomologia

Aurrizkibidea

Erdiminei buruzko bost gutun

Exorzismoa

Iturria

Begi gori batentzako lo-kanta hogeita zazpi haikutan, more or less

Colette ez da orain hemen bizi

Bakardadearen orografia

TEMPO GIUSTO

Pandora da erruduna

La mauvaise conscience

De mulieribus claris

Flotean

Nereiden akabera

La Plage de Dieppe

Gutunak

Atxabitxiaren obauba

Matxarda

Himalayako balada

Ecomanual devotionezcoa

Idazkuna kutxaren tapapean

ATE HORI

Erromako hartxoriak

La folle

Amets bat, la reine

Enegarren ametsa ahanztura baino lehen (ustez)

Txorimamua

Requiem

Eldarnioa

Eraistea

Kronika

Rêverie

Helegitea

Emakume katuduna

Rockzalea zen txoriarena

Itxi ate hori, mesedez

ESTIGMA ZORIZKOA

Patologia

Arrazoia

Erritua

Eslogana

Atwood andrea eta biok gin-tonic bat hartzen Miramarren

Poema baten curriculuma

Flou efektua

Orekaren eskemak

Eskaera hitzei

 

 

NATURA HILA

 

 

Argia ez dator iturri jakin batetik, ertz batetik, goialdetik.

      Argia koadroko irudietan sortzen da.

      Parpaila xingledun zapi batek aldare-itxura ematen dio mahaiari.

      Rimbaudek esan zuen: “Bada Jainko bat barreka aldareetako zapi damaskatuetan, urrezko kalizarretan, intsentsuan, hosannen kulunkan lokartzen dena...”.

      Kristalezko loreontzi batetik arrosak amiltzen dira ostraz beteriko azpil batera.

      Petaloak nahasi egiten dira maskor latz grisekin eta mami hori umelekin.

      Txolarre-bikote bat txortan pinporta morez gainezka den adar batean.

      Habia bat arrautza eta guzti, saski bat ziza eta guzti, sare bat izokin eta guzti.

      Itsas kurkuilu bat, tarta baten apaingarri.

      Angurri bat, mahatsa, mingranak, madariak, gereziak ispiluan, ispiluaren islan.

      Guritasuna. Leuntasuna. Zaporea.

      Barraskiloa narras laute baten zur arrosaxkan.

      Beldarra tulipa baten korola mamurtzen eta inurria ogi-birrina garraiatzen.

      Hatz-markak aizto baten ahoan.

      Tximeleta pausaturik kopa baten hegian.

      Kopa bat, iraulita, ardo isurika. Ardoak zapia tindatu du.

      Kandela itzali berri bat, kea askatuz.

      Zimeltasuna. Hauskortasuna. Iheskortasuna.

      Pinturaren argilunetan, ongizate-giroa hautematen du nire begiak.

      Plazeren katalogo bat dirudi.

      Janarekiko kezka adierazten du.

      Bizi-tankera bat adierazten du.

      Izadiaren joritasuna adierazten du.

      Gizakiak izadiaren gain duen boterea adierazten du.

      Bada, halaber, poltsiko-erloju bat, satin urdinezko xingola batekin.

      Tik-tak. Memento mori. Gogoan izan hilkorra zarela.

      Artistak giza izatasunaz duen ardura ere adierazten du.

      Multzoak —etxetresnen sendotasunak, izakien dotoreziak, fruituen azalak, usaimenak ia sumatzen duen lurrinen bafadak— aztoratu egiten du nire begia.

      Errealitatearen kopiaren perfekzio hori da txanponaren aurkia.

      Multzoak —tretxuaren geldiak, animalia hilek eta zomorroen afanak, usteltzear den frutak, usaimenak ia sumatzen duen lurrinen bafadak— jabaldu egiten du nire begia.

      Azpitestu artegagarri hori da txanponaren ifrentzua.

      Txin-txin. Juste milieu. Bi aurpegiko lan baten batez besteko neurritsua.

      Lanaren sinbolismoa moralizatzailea da.

      Bizitzari buruzko ikuspegi bikoitza iradokitzen du.

      Atsegina eta galerak. Oparotasuna eta gabeziak.

      Argiak eta itzalak elkarri eragiten diote.

      Liburu bat, zientzia. Partitura bat, artea. Igeltsuzko iruditxo bat, herren, aisia.

      Natura lasaia da. Baretasun hori faltsua du baina.

      Bodegoi nekropoli bat da.

      Amen. Vanitas vanitatum omnia vanitas. Banitateen banitatea, dena da banitatea.

      Ez garezurrik, ez burbuilarik, ez paper nahasirik egon ez arren.

      Bizitzaren handiera eta heriotzaren ziurtasuna gomutarazten ditu.

      Bada zer bat, zertarako bat eta, batez ere, nola bat. Bada prozesu bat.

      Prozesuak lotu ditu botanika, zoologia, arkitektura, musika, erlijioa.

      Amaituta al dago pintura? Kolorea, testura, harmonia, konposizioa, perspektiba.

      Osatuta al dago begia? Betazala, betilea, esklerotika, irisa, ninia.

      Zehaztu al da ideia? Alegoria, arrazoia, ametsa, emozioa, gogoeta.

      Balantza. Gravitas. Obra bat artelantzat hartzeko behar adinako pisua.

      Neure lepoko zapia haztatu dut. Txorien eta loreen marrazkiak ditu, koadroko tonu berberak.

      Neure zapatei begiratu diet. Hebilla zilarkara bat dute, koadroko distiradura bera.

      Berokian sartu ditut eskuak. Poltsikoak ditu, nolabaiteko sakonera, koadroaren atzealdeak legez.

      Atzealdean baratze bat ageri da, arkupe sotila, lorategi idealizatu bat.

      Lenteak. Trompe-l’oeil. Iruzurra begiarentzat.

      Zer dago pinturatik kanpo? Zer urtaro da?

      Girlandak malko zuridun heliotropoen antzeko. Laster Gabonak.

      Pauso bat luzatu, bestea gero, pauso bat luzatu, bestea gero.

      Letra bat jarri, beste bat gero, letra bat jarri, beste bat gero.

      Ibili-ibilian, hondartzara heltzen da bat: paisaiak aldatu egiten du nire begia.

      Itsas belarrak mordoka, itoriko triku erraldoien antzeko.

      “Heriotza, asko jota, fruitu eder bateko har xaloa da”, esan zuen Yourcenarrek.

      Argia, pintzel bat. Itzala, haren paleta. Hitza, nire begi mugikorra.

      Itzalak munduko irudiak imantzen ditu.

      Itzalak ez du uzten xehetasun guztietara iristen.